torsdag 16 januari 2014

Hejdå 2013 Hejsan 2014

Nu var det ett tagsen jag skrev här. Men det har varit lite mycket den senaste också.  Men nu tänkte jag skriva lite här.

Sen sist jag skrev här så har det nu blivit nytt år. 2014. Jag hoppas att detta år blir ett bra år. Bra grejer som händer. 

Jag sa ju i förra inlägget att jag var på äventyr den 26/12-13. Då var jag på dejt i Örebro. Han kom sen hit helgen efter 3-5/1-14. 
Natten mellan lördag och söndag så drabbades han han av diabetes koma. Så det var första gången i mitt liv som jag fick se ambulansen jobba på riktigt nära håll. Jag satt sen uppe med honom till halv 5. Sen hade jag fått lite lugn i kroppen och kunde sova några timmar. 
Hela söndagen var jag chockad. Hade hjärtklappning och gråttfärdig. Men nu har man varit med om det. Någon gång ska vara den första.

Nyår var jag i Lidköping hos Frida. Vi var 3st hos henne. Vi käka 2 rätters, spela spel och var ute på torget och såg raketer. Det var mäktigt!! =) De spela en låt med raketerna. Så när de pampigaste raketerna sköts upp så var det pampigt i låten =). Nyårsdagen åkte jag hem. 

Har nu jobbat i drygt två veckor. Det har gått bra. Men det har blivit sena ikvällar p.gr.a att EM-handbollen nu har dragit i gång. Då är det en match och den är inte slut förräns 22. Sen har det också varit pogram som jag har velat sett och dem har inte slutat förräns 22 och sen ska man fixa sig för natten och lägga sig. Å det tar en stund, så. 

I tisdags så röjde jag och mamma ut julen här. Det var så skönt att få bort julen! Hade varit stressad innan att jag hade kvar julen så länge. Kändes som jag var sist upp med den och sist ner med den. Men nu är den borta!

 Vi har fått snö här också. Jag tycker väl att det kunde ha kommit för en månadsen. Men nu är det som det är. Det blir faktiskt lite ljusare. Bättre snö än det där grå, mörka regniga vädret. Faktiskt.

Jag har kommit på att det är väldigt skönt att lyssna på musik till och från jobbet nu. 

Hoppas ni fick en trevlig läsning. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar