söndag 10 november 2013

I Realex tecknet :)

Idag gick jag upp kl. 10 efter att ha varit vaken till 3 i natt och prata i tele...hihi 
Fixa mig. Blev ingen frukost idag. 

Syrran Virre hämta mig och Linnea vid elva och vi åkte till pappa  för att fira Fars Dag. Vi fick tårta och det blev min frukost.

Åkte sen hem igen och packa. Sen blev det mat hos mamma med alla syskon. Efter vi hade ätit åkte vi mot Skövde och Arena.

I Skövde på Arena så gick vi på Realax. Det var mammas present ifrån oss barn. Hon fyller snart.

På realexen fanns det 4 bastur. En ångbastu, en bastu som varje timma kom in en badpersonal och hällde på en olja. I den var det "citronmellis" när vi var där inne. Innan hade det varit "kanel". Den hällde hon på 3 gånger. Sista gången så var det Extremt varmt där inne! Man fick iskross innan hon hällde på tredje gången. Det var skönt. Första gången någonsin som mina kropp röss till i en bastu. Sen fanns det två vanliga bastur med. Det fanns en plattform som man låg på som var varm. En upplevelse dusch. Tryckte man på en knapp så fick man känslan av att det kom smått regn som det kan bli ute bland annat. Det fanns 3 olika knappar. Sen fanns det bubbelpool, utomhus pool, ett rum som man kunde sitta i sol stolar och sola i. 
Vi hade fika med oss med som vi fikade.
Blev inte så fascinerad av det. Vi var lite i äventyrs badet också. Men jag märkt det att äventyrs bad är inte min grej. Realex är min grej, bubbel pooler, massage och såna saker är min grej. 

Åkte sen hem helt avslappnad i kroppen och hungrig.
Mamma skulle göra scones till kvällsmat. Så jag gick dit över och käkade det. Så det blev ett bra slut på denna soft dag. Ett bra avslut på den här helgen med. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar