tisdag 3 september 2013

Första riktiga höst dagen

Jag vakna idag med solen som sken utanför mitt fönster. Linserna krångla lite när jag skulle sätta in dem. Så det blev lite stressigt innan frukosten intogs. Men kunde sen lugna ner mig och äta frukosten i lugn och ro. 
Fixa sen mellanmål till jobbet. Sen fixa jag mig i badrummet. Fick 5min att sitta och ta det lungt innan jag stack till bussen. 
Å,fy!! Det var kyligt att cykla!! Insåg då att det var första höst morgonen idag. Jättefin var den! :) Träffa en kollega vid stationen och  vi tog sällskap på bussen.

Väl på jobbet så börja jag med att sätta igång kaffebryggaren och te vatten. Hade fått uppdrag att fixa det av en kollega. Plocka även ur diskmaskin och ställde in disk. För det var fullt med disk på diskbänken. Fyllde också på kaffe och lite annat gjorde jag med. Detta tog ca 1 timma. Så när jag var klar så var det inte långt tid kvar till fikat. Bra.

Efter fikat så blev jag inkallad till chefen. Hon ville kolla över vad jag gjorde för jobb uppgifter. För jag har känt att jag inte har så mycket att göra. Så då tog det en stund. Sen så tog hon även upp lite annat med. Så den känslan jag fick i mig var en Positiv känsla =).

Blev lite stressigt. För jag satte mig och skrev rent det hon hade skrivit rent vid en dator. Precis när jag hade blivit klar och skrivit ut det. Så var klockan mycket plus att jag skulle upp och tömma diskmaskin innan jag sluta. Jag hann det och meddela en sak till en kollega. 

Jag tog bussen till station. Där mötte jag en som jag känner. Fick reda på saker som inte var så roliga att höra, men, men. Vissa saker får man höra. Fast man inte vill. 

Cyklade sen hem och käkade på balkongen. La mig där lite och tog igen mig. Efter en stund gick jag in och ringde några samtal. Sen satte jag på en DVD av Dexter. 

Vid tio i fem så var det dags för att packa väskan och käka lite och fixa lite innan man skulle dra iväg på ett spinnings pass.

Spinningen gick bra trotts att jag inte var kry. Skönt. Duscha och sen hem. Här hemma intog jag soffan med ett glas smothi och äggröra. Gott var det. Tv och datorn sattes på också :)

Snart blir det sängen här för min del. 

Ha det så bra läsare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar