torsdag 19 september 2013

Föreläsning 18/9-13

Igår Onsdag så började dagen med att jag gjorde mina morgonen sysslor här hemma. Sen åkte jag till gymmet för att lämna väskan. Jag var där fem i halv 8 ca. Då var det redan folk som duscha. Sucka bara å blev ännu tröttare. Tänkte och frågesatte mig hur de orkade.

Åkte sen till jobbet. På tisdagen hade jag varit kvar på jobbet till kl. 2 för jag hade fått order om å vara med på ett allvarligt möte.
Efter tisdagens möte så var det mycket tankar och en konstig känsla med till jobbet på onsdag morgon. Men det fick gå. Det gjorde det med. Käkade lunch där.

Tog bussen sen vid halv 1 mot stan och gymmet.
Träna och träningen gick bra. Hade lite tidspress på mig då. Köpte en enegi drink och snacka lite med Jessi. Hon var en av dem som inte skicka sms elr så på måndagen. Så jag frågesatte henne det. Hon erkände att hon hade glömt av det. Hon erkände att hon hade glömt en annan vän också hade fyllt. Så nu är hon förlåten.

Åkte hem och packade om väskan och så innan jag stack igen. Denna gången mot station. Där jag tog tåget mot Lidk. Det var ett gammalt tåg som jag fick åka med. Det är rätt krångligt att komma i och ur. Men sköna sätten ha de.
Kom till Lidk. Var rätt trött när jag kom dit. Men gick till min vän F och kom till henne. Då blev det att fixa sängen som jag skulle sova i hos henne. Hon stack och köpte hö till sin kanin Zigge :) Hon kom tillbaks. Då fixa vi käk. En vän till oss kom också. Han käka med oss med. Vi käka en korvgryta som var riktigt god och pasta till. Sen kom det två vänner till, till F. Vi gick sen iväg tillsammans till en föreläsning. Det är en föreläsare som är en vän till oss.
Han föreläste om sin födsel. Då mamman ville ha kejsarsnitt och det stod tydligt i journalen att det skulle vara kejsarsnitt. Men läkarna bedömde att mamman klara det varginalt. Det sluta med att föreläsaren kom ut som ett "blåbär" säger han själv. Både han och mamman var det kritiskt med ett tag, men de klarade sig. Han har idag svårt handikapp och sitter i rullstol och pratar med en dator. Men han lever livet ändå. Sen berättar han om sin uppväxt och hur han har blivit bemött av samhället och människor som han har stött på i livet
Hans blogg är: http://marcusbrogren.se/. Gå gärna in på den och läs den med.
Jag har hört början på denna föreläsningen förut. Men inte hela. Den var intressant och rolig att lyssna på honom.

Jag, F och 4 grabbar gick sen hem till F efter föreläsningen. Där blev det mycket tjöt, lite glass ätande. Mycket trevligt. Mår så bra när jag är med detta gäng. Men ändå är jag inte riktigt med i gänget än. Men jag glömmer alla problem och bekymmer som är hemma då och det är så SKÖNT.
Grabbarna gick hem vid halv elva ca. Då fick jag en present av F. Det var ett nagellack som var gör snyggt och fränt. Fick också klistermärken (elr vad det heter) som man kan fästa på naglarna när man har nagellack på.
Sen gick vi och la oss. Låg och tjöta lite innan jag i alla fall somna efter en händelserik, men också mycket bra dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar