söndag 1 september 2013

Blev näsan bättre efter natten?

Nej, nästan blev inte bättre under natten. Tvärt om, VÄRRE. Kände mig småsjuk när jag vakna idag. Åt nyponsoppa med äggröra idag till frukost framför tv. 

Bestämde mig för att ta tag i en stor disk och göra Banan pannkaka. Medans jag gjorde den så kom jag på att jag gillar ju inte att äta varm banan. Så jag vet inte hur jag tänkte. Precis när jag skulle börja äta den. Då ringde det på dörren. 
Det var mamma som ringde på dörren. Hon kom in en sväng och hon smaka med på banan pannkakan. Jag tyckte det gick att äta. Men det tyckte inte mamma. Hon gilla det inte.
Vi satt och prata lite och så. Sen följde jag med henne till syrran V som bor lite utanför stan.

Där fick vi fika med äppelkaka med vanilj sås. Det var skönt att komma utanför dörren lite. Så där blev det en del prat med. Men mycket trevligt var det :)

Jag och mamma åkte sen hem.
När jag kom hem så la jag in tvätt, hängde tvätt. Skulle sen göra mat. Trodde att jag hade senap hemma. För jag hade planerat att göra biffar och köttfärslimpa. Men när jag titta i kylen så hade jag ingen senap. Så det blev bara biffar.

De blev inte så bra. Men de gick att äta i alla fall. Så det var bra.

Känner mig fortfarande lite småsjuk. 
Jag är lite orolig för veckan. Vill inte vara hemma och vara sjuk. Det är saker i veckan som jag inte vill missa som. Vi kanske blir bjudna på tårta på jobbet i morgon. tisdag vill jag gå på ett spinnings pass, onsdag ska jag ut med jobbet på utflykt. På fredag är jag bokad på ett 1 timmas 90-tals spinnings pass som vännen Jes ska köra. Det vill jag inte bara missa. Men jag kan inte bestämma över min kroppen. I alla fall inte när den har virus i sig. Så vi får se hur veckan kommer se ut och sluta.

Hoppas att ni läsare har haft en bra helg och sluppit att vara sjuka på något vis. 

Ha det bra! Kram





Min kvällsmat ikväll med egna gjorda biffar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar