fredag 27 september 2013

Äntligen Fredag och Helg!!!

Sitter och sett på Idol. Tänkte skriva och berätta hur denna fredag har varit........


Som alla andra dagar i denna veckan så har jag kämpat med min trötthet. Så idag blev jag lite irriterad på min tröttheten.  Men inget att göra åt.
Jag åkte till gymmet först och lämnade min träningsväska där i morse. Sen åkte jag till station och vänta på bussen. Åkte till jobbet. 
På jobbet så sprita jag leksaker, fixa lite jobb till en kollega som jag har hållit på med ett par veckor nu. Käkade mat på jobbet idag. Det blev lax med rotemos. Vet inte om det är en sån bra komikation, men det gick i alla fall ner i magen och det var det som var huvudsaken.

Åkte sen med bussen in till stan och gymmet. Viste inte om jag skulle gymma. Men tog mig i kragen och träna lite. Tänkte att det får bli ett lagom lätt pass idag och anpassa mig för min trötthet. Men det gick bra. Efter träningen så blev det dusch och bastu. Det var skönt att sitta i bastun en stund. Tog på mig och sen åkte jag hem.

Väl hemma så packa jag upp. Tog och käka lite keso. Sen la jag mig och vila lite i sängen. Fick senare ett samtal som inte var så roligt att få. Men jag får bättra mig på den saken.
Satte mig sen vid tv och zappa lite innan det var dags för lite mat. Ikväll till mat blev det kyckling och kroketter i ugnen. Det är så bra. Bara stoppa in maten i ugnen så får det sköta sig själv där inne. 

Jag berättade för ett tagsen att jag hade varit hos farmor och farfar och syrran Virre var där med. Fick då reda på en chockande, jobbig sak.......Nu kan jag berätta vad den lilla saken var. Jag ska bli moster. Syrran Virre väntar barn. Har inte velat skriva och berätta det tidigare. Men nu är det så i alla fall.

Första kvällen sen i mars tror jag som jag har tänt levande ljus. Har lite tända ljus i vardagsrummet och ett brinner i hallen. Mysigt =)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar