söndag 22 september 2013

Åkt på saker på 4 hjul i helgen med trevligt sällskap =)

Kan börja med fredagen då jag jobba, träna och sen tog jag tåget mot Lidköping och till goa vännen Frida. När jag kom till Lidköping och mötte upp Frida så gick vi och handla käk till kvällen. Det blev potatisgratäng med mrinerad fläskfilé och vanlig fläskfilé för det kom två vänner till oss också. Sen blev det glass till efterätt. Det var supergod mat och en supertrevlig kväll med mycket skratt. 
När de två kill vännerna hade gått så satte Frida igång att diska. Så fredagskvällen la vi oss runt tjugo i ett tiden. Låg och snacka en stund också. Så ögonen kanske slogs igen vid halv 2. 

Lördag morgon så var det dags att gå upp redan vid halv 8..phh!! Men det var en anledning till att vi gick upp så tidigt. Jag och Frida käka frukost. Sen fixa vi oss tills en av våra vänner kom och blocka upp oss i sin bil. 
Vi åkte till ett ställe som heter Motorstadion. Där fick vi prova på att köra gokart. Få åka en folkracing bil och åka motorcykel. Fick också prova på att köra radio styrda bilar. En av min och Fridas vänner jobbar där. Så det var jättebra.
Om jag skulle välja vilket som jag tyckte var roligast att prova på. Då skulle jag välja gokart helt klart. För där kände jag en frihet att få ha kontroll på gokart bilen själv och få verkligen känna av känslan att sitta bakom en ratt själv. Det har jag aldrig gjort förut live. 
Så det var en underbar känsla. Men i början var jag jätteosäker och rädd. 
Men jag blev modigare för varje varv som jag körde =) Vi fick köra tre varv. Den bilen jag satt i var handikapps anpassad. För den hade broms och gass vid ratten och inte nere vid fötterna.
Folkrasings bilen och motorcyklen så åkte man bara med. Men det var superkul det med. Trodde aldrig att jag skulle få prova på att åka motorcykel någon gång i mitt liv. Men nu tog jag chansen att få göra det. Det var skoj att åka motorcykel. De radiostyrda bilarna var jag rätt grym på att köra.
Framåt eftermiddagen blev jag jättetrött. Vi hade jättebra väder med uppehåll och massa sol. 
Vi styrde bilen hemmåt vid 3 tiden. 

När jag och Frida kom hem till henne. Då var jag bara tvungen att lägga mig i hennes soffa en stund för att strecka på mig och vila lite så jag fick i mig lite energi i mig. 

Till kvällsmat blev någon kyckling gratäng med pasta. Vi fick besök av 5 vänner till mig och Frida. Eller det är Fridas vänner. Men jag har lärt känna dem igenom Frida. Så jag säger att det nu är mina vänner med.
Vi tittade på "körslaget" och så snacka vi en hel del med en hel del skratt. Alla utom jag fick sockerkick så ljudnivån var ganska hög...HEHE =) Men skoj var det =)

Den kvällen var det jätteskönt att lägga sig i sängen. Ögonen stängdes runt halv 2.

Idag, söndag vakna jag vid 9. Gick upp vid 10. Jag och Frida käka frukost. Sen fixa jag mig och såg till att jag fick med mig allt hem som jag tog med mig till Frida i min väska. 
Satte mig och tittade på bilder efter att Frida hade varit på Mallorca i sommras. Medans jag vänta på att pappa skulle komma och hämta mig. 

Pappa kom och hämta mig. Först så åkte vi och hämta husvagnen som han hade sovit i helgen. Sen åkt och lämna den. Sen åkte vi hem till mig och tog upp rullisen. 

När jag kom upp till mig så greja jag lite och värmde lite soppa. Sen satte jag mig i soffan och slappa lite.

Ikväll har jag PMS och är deppig. Så allt som jag har gjort. Som plocka in tvätt och hänga upp, gjorde lasagne, duscha. I det som jag gjorde så var det något hela tiden som gjorde mig irriterad *SUCK* :(
Det kan också vara att jag är trött efter helgen eftersom det har hänt mycket och jag har inte fått de timmar av sömn som jag behöver.

Jag hoppas verkligen PMS:en har försvunnit tills i morgon.

Hoppas att ni läsare har haft en bra helg. 
Ha det bra!






Jag och min vän Frida i var sin gokart bil =)




Jag på motorcykeln =)





Jag sitter å njuter i solen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar