torsdag 29 augusti 2013

Trött dag

Vakna upp idag till en mulen kall dag idag och med en seg kropp. 
Åkte till jobbet. Idag städa jag mikrona och fixa mappar till ny besök. Mapparna tog längre tid än vad jag hade tänkt mig. Så det blev att jobba lite övertid. Kände pressen att jag var tvungen att plocka ur diskmaskin innan jag gick hem. För jag hade ställt faten till mikrona i diskmaskin. För kolegorna måste ha dem för kunna värma sin mat i mikrona. En kollega märkte att jag hade gjort det. Sånt är alltid skoj att höra :).

Äntligen fick jag åka hem med en trött kropp.
Kom hem och koka lite ris till maten. Tog även tag i min egna mikro här hemma. Men den var svårare att rengöra. Konstigt....hehe.
Satte mig och käka köttfärsröra med ris i tv soffan. Sen slumra jag lite. Satte sen på Dexter. Hann och kolla på två avsnitt. Den är så bra! Men har för mycket kvar och se innan den ska tillbaka på lördag. Så jag får nog hyra om den på lördag.

Gjorde sen mat för i morgon och en tallrik med mussli, yoggi med bannan som jag åt ikväll. 


Det är en del tankar som snurrar nu i huvudet.
Ena är att jag blir irriterad på mig själv. Jag tar 6kg på biceps övningen på gymmet. Men jag vet jag är ur stark just i biceps. Men jag klarar inte mer än 6kg just nu. Det är en grej som jag stör mig på. Kan vara att jag är trött därför en sån onödig tanke kommer upp.
Sen är det om en grej som jag fick reda på för någon månad sen. Framtiden är nu i ovishet. Skrev för ca 1 måndsen att jag funderar på att jag ska säga upp kontakten med farmor och farfar. Tänkte inte då på  att jag fyller i höst. Så nu är tanken på om jag ska bjuda farmor och riskera att "DET" samtalet kommer upp och det blir ass jobbigt. Eller skita i att bjuda farmor. Så jag slipper "DET" samtalet. Men får säkert frågor då...... 

Jag träffa min syssling i helgen. Helt plötsligt så häver hon ur sig "Blir så irriterad att folk står och tittar på dig" Det har nötat sig in i mitt huvud. Jag tänker inte på det och bryr mig inte om att folk tittar på mig. För jag tittar själv på folk. Får även feedback tillbaka då. Sen får jag så gott bemötande på både gymmet,  jobbet och ute på stan. Sen har jag bott här hela mitt liv. Så folk borde ju ha blivit vana och se mig som jag är.  Så jag förstår inte varför folk tittar på mig. Det har varit lite jobbigt när den tanken kommer upp i huvudet. Hon skulle ha hållt käften där. Hållt det inom sig istället.
Få en pratstund med M.S. eller E-L skulle vara guld just nu känner jag. Så jag hoppas jag träffar någon av dem snart. Mer troligt blir det M.S. som jag kommer träffa inom kort tid. Så jag får rensa hjärnan lite.

En dag kvar till helgen står inför dörren och andra veckan efter semestern är avklarad. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar