måndag 5 augusti 2013

Dansvecka i Mora dag 1 & 2

Nu ska jag berätta vad jag gör denna veckan. 

Jag är i Mora med en förening som heter RBU (rörelsehindrade barn och ungdomar) Vi är ca 65pers ifrån Skraborg. Här tränar vi dans, umgås och göra roliga saker ihop. 

Igår var det dag nr ett. 
Den startade Hos vännan F. Där jag hade sovit. Kl. 8.00 gick taxin från Lid upp till Mora. Det var jag, F och F:s assistent som åkte.  Resan gick bra. Vi åkte upp på fyra timma. Så vi var först på plats. Vi checka in på hotellet. Jag och F fick rum bredvid varann. 
När vi hade lämnat väskorna på rummet så var taxi chauffören så snäll att körde oss till centrum. Där blev det en lunch med lasagne. Det var gott att få i sig lite mat.

Vi gick sen tillbaka till hotellet och hälsa på vissa som hade kommit. 

Kl. 15.00 så starta Första träningspasset i dans. Det gick bra. Sen gick vi tillbackas till hotell rummet och fixa oss inför kväll då det var dags för middag och dans till två st som spela och sjöng. Mycket var det det och god mat :) 

Jag var fruktansvärt trött på kväll. Kunde knappt hålla mig vaken tills dansen var slut och ont i magen hade jag som bara den. Så när dansen var slut vid 23 så begav jag mig till rummet och la mig direkt och somande. 

DAG 2 I MORA
Idag gick jag upp vid 8.20. Gick till frukosten med F och assistenten K. Jag tyckte frukosten var sådär. Men frukost gick ner, så. 
Kl. 10 var det dags för dansträning. Kl. 12,30 var det dags för lunch. Nu i eftermiddag har vi gått tipspromenad och sen efter den så blev det en glass stund. Gott =) 

Nu ska jag fixa mig inför kvällens middag och dans. 

Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar