söndag 7 april 2013

En helg i april 2013

Hejsan alla!!

Nu har jag just käkat lite efter ett icke energi mesigt, men bra pass. Skönt att jag ändå gick dit, cykla mig igenom passet. Det är fortfarande ljus ute!!! Så härligt!!=)

I torsdags så blev allt kaos och i några timmar så viste inte jag vad jag skulle göra i helgen. Men en god vän rädda min helg=) 

Fredag så åkte jag och jobb. Åkte och träna och fick lite putchning och tips av intruktören tobbe som gick med mig under min tränings runda. Kändes mycket bra efteråt. Tog en dusch. Sen hem och packa och käka lite mellanmål. 

Vid halv fyra styrde jag cyklen i mot station och mot Lid och goa vännen F. Fick åka ett gammalt tåg. 

Kom till Lid och leta efter F innan jag såg sms om att jag fick ta mig själv till F plus att jag var nödig. Så det var bara att traska i snabb takt. Tror jag gick på ca 10min till F. Bråttom in hos F och på toa=) Sen kunde jag andas ut. 

Vi satt och snacka en stund innan det blev varma mackor och mys framför tv. Ett par som bor granne kom över till F och det var mycket trevligt. När de hade gått så satte vi på filmen Ted. 
När den var slut så var det knappt att vi orka bädda sängen till mig och fixa oss inför sängen för vi var såå trötta båda två. 

Vi sov till tjugo över nio på lördagen. En lagom tid att vakna. Men jag kände att jag var super seg. Det blev en supergod frukost med rostat bröd med ost och kaviar på, varm oboý och jous. När frukosten var uppäten så gick jag och fixa mig och F diska och satte på musik. Det var mycket nice och kändes jättebra när jag stod där och fixa mig med musik i ganska hög volym med bra låtar dessutom som strömma ut också.
F mamma kom förbi en stund. Sen var det dags att gå till station. När vi hade kommit en bit så kom F på att hon hade glömt sin väska hemma. så hon vände och åkte tillbaka hem. Jag fortsatte att gå. Det var underbart väder att gå i. Strålande SOL och ganska varmt. Kom till station och tåget kom precis in då. Jag klev på tåget och satte mig. 

När jag kom till stan så cykla jag till "Hemmakväll" Där hyrde jag tre filmer. Sen åkte jag och handla. Kände då att jag börja bli nödig. Men jag kände att jag hinner hem jag har inte så långt hem.
Kom hem. Fick rusa in på toa precis som jag fick göra hos F när jag kom till henne.....hehe. 
Kvällen blev lugn. Ganska tidigt in i sängen. 

Idag har jag bara slappat. Tog upp rullstolen och varit på spinnings pass. Hade ingen lust med det när jag kom dit. Var inte ensam om det. De tre sista minuterna kändes som att dom aldrig skulle ta slut. 
Jag duscha. Tog sällskap med goa vännen M.S. ut. 
Åkte hem. koka ägg, gjorde smothi och packa ur väskan. Sitter nu å skriver här innan det är dags att titta på "Mästarnas mästare" som börjar strax.

Hoppas att ni läsare har haft en minst lika bra helg som jag har haft. 

Ha det så bra!!


Det var denna goa tjej som rädda min helg och som jag fick komma till.

Detta var maten vi åt i fredags. Varma mackor med köttfärsås. Supergott!! 







Dessa var filmerna jag hyrde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar