torsdag 4 april 2013

Dumt eller icke dumt........

Hejsan läsare!

Jag kan börja med och berätta hur dagen har varit. Ja, vädret kan man inte alls klaga på idag. Stålande sol, riktigt vårväder=) Härligt som sjutton och det verkar fortsätta i samma visa. Superhärligt!=) Synd att klaga.

Idag på jobbet har det gått bra och jag har haft å göra hela tiden. Jag har fått ett ganska stort jobb av en kollega. Att kopiera papper och visa ska vara en bunt på ca 20st papper. Men det är färdigt nu. Skönt. För det kändes som att jag blockerade kopiatorn för andra som ville kopiera. Men samtidigt var det/ är det ett jobb som jag måste göra. Så det inte så mycket att göra åt. Tröttheten idag har legat som en näthinna på min kropp idag. Har varit sjukt trött. Men det var bara å försöka att inte känna den och tänka på den så mycket. 
Kom på försent att jag har ett uppdrag ifrån en annan kollega att jag ska koka kaffe och så. Men insåg rett snabbt att jag kunde lika gärna jobba över idag. För jag har gått från jobbet ganska många dagar tidigare än vad jag ska göra. Så jag jobba över medvetet. Fick bra respons om det och det känns ju alltid skoj att få det. Speciellt på en arbetsplats.

Åkte hem. Börja koka potatis och damsugde. Var vrålhungrig! Åt potatis och köttfärslimpa. Det var gott. Men jobbigt när det är så varmt så man bränner sig lätt. Sen satte jag igång att torka golven. Efter å ha torkat golven så var det inte att stötta bort eller inte tänka tröttheten. Nu satt den så tätt på mig så jag inte kunde göra något. Så det var tur att jag kunde slänga mig i soffan och slappa då. 

Gjorde något dumt idag men ändå inte, eller jag vet inte nu..... Men försöker att intala mig själv att jag gjorde rätt i mot mig själv. Jag satte mig själv i säkerhet för saker som inte kändes rätt för mig att göra. Jag fick ett slag i ansiktet........Det är det som just nu känns jobbigast i det hela nu. Men det är bara att gå vidare. Måste vara hård för att skydda sig själv. Så är det bara.
Kände mig dessutom dum mot en vän. Men jag lyckades att rätt till det. Så nu känns det jättebra i alla fall det.

Längtar inom mig till vissa saker som sker förhoppningsvis längre fram, i de närmaste dagarna närmare bestämt. 

Ha en bra helg! Njut av vädret. För verkar bli strålande sol hela helgen!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar