onsdag 2 januari 2013

Julafton 2012

Julafton börja med att jag gick upp och fixa mig för att dra till gymmet och köra spinning med underbara människor. Vi var runt 15pers. Så det var superkul. Hörde innan att det var fullt. Men några hade väl insett att dom inte hann....Jaja.....Vi som var där kämpa på och kände oss nöjda och trötta efteråt i alla fall.

Innan jag stack ifrån gymmet så fick jag två julklappar av vännen J. Blev mycket förvånad och överraskad. För vi hade inte pratat om att ge varann julklapp.

Sen åkte jag hem, duscha och fixa mig. Gick sen till ICA där jag mötte upp mina syskon J & L. Vi åkte till våran faster och farbror där kusinerna och farmor och farfar med var. Där blev det julmat, julklappsöppning. Jag gav bara till farmor och farfar. Sen lite fika. 
Det var inte så skoj att vara där måste jag säga. Det var rörligt och de bettede sig barnsligt vissa. Så det var skönt att åka därifrån sen. 

Jag åkte med J & L hem till mamma och pappa. 
Där kolla vi på film och kunde skicka lite julhälsningar med :)

På kväll var vi hos syrran V och H hennes sambo. De bor på landet. Så det var mysigt å vara där. 
Vi hade delat upp vad vi skulle ha med oss dit i ätbart. Så jag hade med mig Aladin ask. Pappa hade med sig en paj, Jen hade med sig vindruvor och Lin hade med sig sharron frukt. Så det ställde vi fram å åt lite utav. 
Sen spelade vi ett superkul kortspel medans vi vänta på mamma som skulle komma till V och H efter jobbet. 
Hon kom och då blev det glögg, godis och pakets öppning. 
Jag fick 
  • En pläd
  • Ett bestikställ
  • presentkort på ICA
  • Ett flack cider
  • Lotionen, två och något annat av min vän Jes
  • klistermärken till naglarna
  • Läggins med mönster på
Det var nog det jag fick. Jag är mycket nöjd :) Vi  ger ju bara till en. Så i år fick jag av V och jag gav till Jen. 
Efter julklappsöppningen så var det dags att samla ihop sina saker och åka hem. Jag mådde illa av all mat jag hade ätit. 
Kom hem. Kolla lite tv och kolla nätet lite. Sen fick det bli sängen. 

Juldagen var jag fortfarande mätt. Så frukosten var inte så god kan jag säga.

Det var min julafton 2012! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar