måndag 4 juni 2012

Detta har hänt

Hejsan!

Då kanske man ska börja med torsdag 31/4. Då åkte jag med FS till Silverfallet. Vi fick en jäkla skur strax utanför stan. Men sen klarnade det upp :) 

Vi kom till Silverfallet. Det var inte meningen att jag skulle ta mig ända upp. Men alla andra traskade upp. Så det var bara att ta sig upp. Det gick ganska bra med lite hjälp av en av som jobbar på FS, Johanna. Det var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Men det var brant och stockar och stenar. Men det gick :). Äntligen så kom jag upp till toppen. Där blev det frukost. Gud så gott!!! Sen blev det lite vila, njutning. Gött! 

Sen när jag skulle ner igen. Så hade jag både E-L och en till som jobbar på FS som hjälpte mig ner. Det kanske blev lite för mycket hjälp. Men jag vet ju att dom bara vill mig väll och att jag inte ska trilla och slå ihjäl mig :). 
Oftast så är det så att jag har bättre kontroll över min kropp om jag själv får klara mig själv. Får då vet jag var jag ska sätta fötter och kryckor. 
Sen blev det hemfärd. Jag följde med en extra sväng och lämna av två tjejer med E-L. Sen åkte jag hem och slappa. Var så trött.

Det var torsdagen det.


Silvergfallet

 Då var det fredag och sista dagen på praktiken. Jag hade köpt en Toscakaka på ICA som jag hade med mig + ett kort. Där det stod att jag tackade dem att jag hade fått ha min praktik där med dem i kyrkan. Av dem fick jag en SUPERFIN ängel :). 
När det var dags för mat så hade jag tänkt ta min min sallad som jag hade köpt tidigare på veckan. Men den var borta. Så jag fick gå och fråga om jag fick mat som en del personal hade gjort till en grupp. Det var fäskpotatis, sill, skinka, salla, vattenmelon och massa annat gott. Så det var en jättegod avslutning på praktiken. Sen åkte jag hem.


Ängeln som jag fick av dem i kyrkan :)


Igår söndag åt jag brunch med vännen J. Mycket trevligt och intressant var brunchen. 
Sen kom pappa och hämta mig och vi åkte till hem dem. Där blev det rabbarberpaj och vaniljsås. Jättegott var det. Men det känns med att jag inte är med längre i deras snacka. Dom prata om filmer som jag inte hade en anning m.m. så. 
Men sen åkte jag hem. la in några matlådor ifrån mamma. Sen åkte jag på spinning. Det var riktigt skönt att köra passet eftersom jag inte hade tränat sen i onsdags förra veckan, så. Sen var det ju skoj att sen personer som jag trivs med och mår bra av att vara med. Så det blev en bra avslutning på helgen ändå :)

Ha det bra sålänge!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar