tisdag 29 maj 2012

helgen i Jkp

Tjenare!

Helgen tillbringade jag i Jkp hos vännen M. 

Jag åkte vid fyra här ifrån M-stad med buss och tåg. Mellanlanda i Skövde. Var i Jkp vid sex tiden. Min vän möte upp mig. Sen åkte vi hem till henne. 
När vi kom hem till henne så blev det mat. Det bestod av fläskfilé, strips, sås och tomat och gurka. Till dryck blev det cider :) Vi satt på hennes balkong och käka. Väderet var superlungt. Helt underbart. Vi tog även ett parti yatzy. Vi satt ute till tio ca. Sen gick vi in och kolla tv lite innan det var dags att lägga sig. 

Lördagen åkte vi in till ett köpcenter som heter A6. Där gick vi i ca 5½timma :) över en timma ca på H&M :) Jag köpte ett träningslinne, en vanligt linne med "lite" färg, två läggins och lite annat (kommer bild sen). Vi hade jätteont i fötterna...hehe. 
I stan var det tivoli och underhållning. Så vi åkte bara hem och lämna grejer. Sen drog vi ner till stan och gick på  tivolit. Vi köpte remmar och jag gjorde typ en Henna. 

Efter har varit i stan en stund så åkte vi hem. 

Hemma blev det att laga tacos. Det var supergott. Sen satt vi oss och titta på ESC. SVERIGE VANN!!!!!! =) Vi nästan somnade i soffan. Men det var inte så konstigt. Efter ha gått hela dagen, så :)
Vi somna vid halv tre..hehe.

Söndagen blev det sovmorgon. Skönt. 
Gjorde en grej som M inte gillade. Så tyvärr så blev det en tråkig avslutning på den trevliga helgen i Jkp. 

Åkte hem. Kom hem. Syrrorna L och J kom och hämta mig vid stationen. Vi åkte hem till dem. Där fixa vi picknick. Sen åkte vi ut till ett ställe vid vattnet. Superfint var det där. Där åt vi tårta, njöt av vädret, käka mat. Det var mors dag i söndags. Så därför blev det lite fest vid vattnet. 

Kom sen hem efter 2½ dags hemifrån. Var supertrött. Men ett härligt avslut på helgen =)

Ha det bra! 


 min "henna"
 Det som jag köpte på A6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar