onsdag 18 januari 2012

Onsdag

Idag börja dagen med inte så bra kännsla. Men jag duscha, käka frukost och gjorde i ordning mig. Sen gick jag ut och vänta på mina syrror L och J. Dom kom i bil och vi åkte först och tittade på hur det såg ut efter olyckan som skedde igår kväll.

Det var en bil som kom över på fel sida och mötte en lastbil. Alla i bilen omkom. Men lastbils chaffisen överlevde. Tråkigt.

Sen åkte vi till Lidköping och syrran J:s skola. Vi kom dit. J börja med L och göra gelnaglar på henne. Så jag fick sitta brevid och tittade på.
Jag kände mig då helt död och nere. Tittade lite då och då i en spegel och där såg man tydligt i ansiktet tyckte jag att jag såg hemsk ut trotts sminket. Men ingen såg det. Så det var bra:)

Vid tre var J klar med L. Då drog vi och köpte macka.
Sen börja J att göra gelnaglar på mig. Då kände jag mig lite piggare och gladare. Så det var bra det.
Jag blev nöjd med mina naglar:)

När vi var klar på syrrans J:s skola så drog vi till Mc´donals. Jag bjöd mina syskon på maten. Jag har alldrig gjort det. Så jag kände att det var dags för det nu. Bättre sent än alldrig:).

När vi hade käkat klart åkte vi hemmåt. Hemresan var trevlig.
Vi kom hem vid halv nio.

Jag satte mig och kolla igenom posten. Sen blev det pogrammet "Så mycket bättre". Idag handlade det om "Jessica Andersson". Jag gillar henne. Har hennes bok. När jag såg pogrammet fundrade jag på att läsa om hennes bok.
Den bok jag läser nu ärt "Pojken som kallas DET" av David Plezer. Det handlar om hans bardom. Hur han blir misshandlad av sin mor. Det finns tre böcker av honom. Jag har alla. I dem tre böckerna får man följa hans uppväxt och strid.

Nu är det nyheter på tven. Sen blir det väl sängen kan jag tänka mig för jag är trött.

Hoppas att ni läsare har haft en bra dag såhär mitt i veckan.

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar