måndag 26 december 2011

Julhelgen

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar här. Men nu tänkte jag skriva lite.
Jag tänkte skriva lite på juafton. Men så blev det inte som ni märkte.

Julafton var en mycket bra dag måste jag säga. När man börjar ett spinningspass med underbara personer med så kan det inte börja på något bättre sätt tycker inte jag.
Efter spinningen blev det att åka hem och duscha och ta på sig julkläderna och sen kom pappa och hämta upp mig. Vi åkte hem till dem och diräkt till farmor och farfar där det var livat med folk. För där var både min familj och min faster med familj.

Julmaten var supergod. Det var nog för att jag hade tränat.

Efter maten blev det chil och julklappsutdelning. Alla vi barn fick pengar och en "bacardie med smak". Jag fick med smak av Mango.Det konstiga var att ingen av oss barn protesterade inte av det lilla vi fick. Eftersom farmor och farfar fick mest. Utan det var som att alla barna axeptera det. Men det kanske är för att vi är så pass stora nu så att vi axepterar det helt enkelt. 
Sen hade farfar fixat så att nu får jag tidningen ett helt år utan att jag ska behöva tänka på att betala den. För jag fick en hel års premition på den av honom. Snällt.

Sen blev det fika och då bjöd jag på chesceken som jag hade gjort. Jag fick ett mycket gott omdömme om den och det var kul. Då vet jag med att jag kan göra den fler gånger.

Efter fikat begav vi oss hem till var och en till sitt. Det klart, jag följde ju hem till mor och far.

Där blev det ännu mer julklappsutdelning. Jag fick en plattång, en ny tvättkorg, ett kolegeplock, en brandvarnare, ett par läggins och presentkort på Vero moda. Lite lite. Men jag är nöjd ändå.

När vi var färdiga så kännde jag att jag var varm. Så jag gick ut lite för att svalka mig lite och där ute var syrran J. Så vi snacka lite.
Sen såg vi på filmen "I rymden finns inga kännslor". Så jättebra tycker inte jag hade den var. Många har sagt att den är superbra. Men jag tyckte inte det.

När filmen var slut så begav jag, L och mamma till kyrkan där det var midnattsmässa. Sen gick vi hem till mig. Det var mycket skönt att gå hem faktiskt. Jag var lite tveksam till det. Men det var skönare än vad jag trodde att det skulle vara.
Så det blev ett mycket bra slut på julafton 2011.

Juldagen (igår) Cykla jag till mamma och pappa i blåsväder. Det var inget skoj. Men jag kom till slut till dem. Där vankades det julmat med hela familjen. Det var med gott och trevligt. Men shit vad trött jag var igår. Känndes som att luften hade gått ur mig helt hela dagen.
Efter maten blev det slapp framför tv och så blev jag bjuden på lite kvällsmat innan jag begav mig hemmåt. Fick med mig hem lite bröd. Det var snällt.
När jag cykla hem så var det lite läskigt att åka hem faktiskt. Även fast det inte var så sent, så var det de. Men det var nog för att det blåste så.

När jag kom hem blev det slapp. Sen sova.

Idag har jag med slappat. Pappa var här och satte upp brandvarnaren och lekte lite med datorn.
När han hade gått så blev det att hänga upp tvätten som jag hade tvättat, plocka i ordning på julklapparna och gjorde lite käk. Käka det. Sen sov jag en stund.
När jag hade sovit en stund blev det dusch och kvällsmat. Nu sitter jag här och skriver och pratar med en vän och ser på tv.

Snart blir det sängen.
I morrn får jag se vad som händer. Det ändå som står på shemmat är ett pass spinning.

Ha det bra mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar