torsdag 8 december 2011

Förflutna och ryggsäck.......

Jag kan först tala om att cykeln gick bra idag. Det var kallt ute med, som vinter ska vara tycker jag. Lite snö på marken och några minus grader för mig räcker för att jag ska känna att det är vinter ute och få lite julkännslor.

Idag har jag varit på FS. Jag hade lite ansvar en stund där. För ledarna var på möte. jag fick ta ansvar att ta fram frukosten och förklara för dem som kom var ledarna var. Medans jag plocka fram frukost så kännde jag att jag lika gärna kunde ta och plocka ur diskmaskin med. Så det gjorde jag.
Innan någon kom så satte jag mig med en bok en stund.

Mitt förflutna kom upp lite på FS idag. Det var bra på ett vis att det kom upp. Men jag kännde att det var lite jobbigt att berätta. Men det är något jag måste gå igenom med. Att berätta saker som sen kan få konsekvenser efteråt. För att dela mitt förflytna och erfarenhet som jag har inom mig för andra. Då tror jag att det är enklare för personer att förstå mig Så tror jag i alla fall. 
Men det blev värre när jag kom hem. Som sagt ensam, tyst, som S brukar säga: Tankarna kommer fram mycket starkare när man kommer hem och det är tyst och ensamt.

Jag har en väldigt tung ryggsäck att bära på ibland har jag kommit på. Så ibland fattar jag inte att jag orkar kämpa som jag gör. Men det är väll för att jag har människor runt omkring mig och som tycker om mig, så därför orkar jag kämpa. Sen att jag får prata av mig med någon som tror på mig och som jag känner mig trygg med. Det kan bli ofta i mellan åt. Men så är det. Då kan jag i alla fall plocka ur lite ur  ryggsäcken för stunden och ibland för ett tag. Då orkar jag fortsätta kämpa mer och tro på mig själv.  Kan komma på mig själv ibland att dessa personer kanske inte orkar alltid  lyssna på mina problem. Men det är det ända sättet för mig för att just ta ur lite ur  ryggsäcken. Tyvärr fylls den på ganska snabbt.
Oftast så är jag glad och det händer roliga saker i mitt liv. Så det är väl därför jag orkar kämpa med.

Jag är också en person som bryr mig om personer som jag tycker om och som jag frågar frågor till och då kan jag bli lite väl nyfiken. Men som sagt, jag bryr mig. Gillar inte när folk är nere för då blir jag med nere. Så det kanske är därför dom orkar med mig för att dom ser att jag bryr mig om dem och inte bara tänker på mig själv.Nog skrivit om det....

När jag kom hem gjorde jag lite käk och har kört en tvättmaskin och tittat på Dr.Qine. Sen var det handboll. Sverige - Kroatsien. Tyvärr förlora Sverige med 27-26. Ett ända jävla mål som skilde!!
Nu sitter jag och tittar på jul på lisseberg med Lotta Engberg.

Vad skönt det är att skriva av sig!!

Jag hoppas att ni förstår mig det jag har skrivit.

Hoppas att ni där ute inte har dessa beskymmer som jag har att bära runt på. Det är inget skoj kan jag säga. Men jag ger alldrig upp!!! Tack ni personer som finns runt omkring mig och i mitt liv. Ni gör så att jag inte ger upp och är glad oftast.

Ha det gött!!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar