fredag 23 december 2011

Dagen före doppardagen

Då är det dagen före den stora dagen Julafton. Har inga alls julkänslor. Känns som en vanlig fredag tycker jag. Men jag skulle så järna vilja ha julkänslor. Jag hade det när jag var yngre.
Är det så att man bara får julkänslor när man är barn och sen när man får egna barn tro. Jag hoppas att det är så i alla fall.

Idag har vädret varit mulet och trist.
Gick upp strax före tio. Käka frukost, gjorde i ordning mig, kolla kontot op datorn och packade väskan. Sen iväg till gymmet och lite träning såhär dagen före.
Träningen gick bra. Men jag kände att jag bara ville vara klar med träningen för idag. Det blev jag till sisst. Så jag stack in och duscha, gjorde i ordning mig. Sen stack jag till Vero Moda där jag hämta ut och betalade plagget som jag skrev om här igår.

Så här ser den ut:
Den ser lite suddig ut. Men ska försöka att ta foto när jag har på mig den i morrn:)

Efter Vero Moda drog jag till ICA. Hade lite skräcksinarie att det skulle vara hur mycket folk som hälst. Men det var det inte., Det klart att det var folk. Men inte så mycket som jag trodde att det var.
Handlade det jag skulle. Sen åkte jag hem.

Kom hem, packa upp ur väskan, satte på en tvättmaskin, käkade. Var vrålhångrig. Det blev mammas köttfärsås och spagetti. Så gott det var. 
Sen började jag att baka en Chesecake med pepparkaks botten. Jag har alldrig gjort den själv förut. Fick reseptet av min syssling E förra året...hehe.

Så, så ser den ut:

Efter att jag hade ställt in den i frysen. Så var det dags för att diska. Efter disken var det dags att se över julklapparna. Slå in och skriva på. Sen tänkte jag att jag skulle hänga upp tvätten. Men då upptäckte jag att jag hade slått på vattnet för sent. Så tvätten hade inte tvättats. Så det var bara att slå på vattnet och köra maskin igen. Nu funka det.
När jag hade satt på maskin igen så fick jag äntligen sätta mig. Hade inte suttit på 6timmar. Okej! bara några få stunder i mellanåt.

Ikväll  till mat blev det nuddlar, wokgrönskader med kebab och se på "Narina Häxan och Lejonet" Nu är det "Sagan om de två tonen". Finns inget annat att se på. Sen blir det sängen.

I morrn blir det att gå upp ganska tidigt.

Jag önskar er mina läsare en riktig

En riktig God Jul!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar