onsdag 2 november 2011

ganska bra 1/11-11

Glömde nämna i förra inlägget att vi nu har kommit in i en ny månad och närmare den mysiga tiden, jul. Men snart har vi gjort ett år till också.
Nä, fy! Nu ska vi inte tänka så långt fram. Nu tänker vi på vad som sker just nu. Det är viktigt!

Mår just nu inte så bra p.g.a. att jag vill få bort min mage och lite annat. Men främst magen. Då måste man träna och det gör jag redan nästan lite för mycket. Det är bra. Men sen var det där med maten. Att äta lite men ofta. Jag har kommit en bra bit på väg som jag har berättat om förut här. Men jag har en liten bit kvar som jag har att jobba med. Önskade att det vara bara att träna och äta som man vill och att det minskar på ställen som man vill att det ska förändras på, på kort tid. Men så enkelt är det inte. Men vem har sagt att det ska vara enkelt här i livet!

Sen är p.g.a. att jag har svårt att lägga mig på en bra nivå att göra saker och att vila. Vill göra saker för att jag hör andra göra saker. Då kan jag själv inte ta det lugnt för det låter så trist sen när man säger det eller skriver det. Men för mig måste jag göra det om kroppen ska orka i 40 år till. Då är det ju det stora problemet och jobbiga hur jag ska få mig själv att inse att det är okej att ta det lungt en dag. Det är okej att vara hemma bara, se på tv en hel dagen, gå i mjukisbyxer, läsa bok m.m. utan att jag ska känna ångest efteråt för att jag sen hör andra ha gjort roliga saker. Kanske inte ha behövt gjort roliga saker. Men ändå gjort saker.

Faan! önskar att det var FS i morrn så jag kunde få ur mig detta till en som betyder mkt för mig just nu. Det gör även min vän J åxå. Men hon har redan fått höra en del annat plus att hon har annat att tänka på nu. Så jag vill inte dra in henne i detta just nu i alla fall. Hon kommer få reda på det. Tids nog.

Sen vill jag rikta en tanke till S som just nu inte mår bra alls efter denna dag. Dåliga tankar borde inte få finnas!

Ändå så blir jag kluven. För mäniskor som har problem med saker som ändå kan tas bort. Dom mäniskor kan ju kämpa och få hjälp med att ta bort det. Medans jag sitter här och har problem som jag alldrig kommer kunna kämpa för att ta bort helt eller få hjälp med att få bort det heller. Vist, jag kan förbättra det, men alldrig få bort det.
Så jag tycker att alla mäniskor ska fakatiskt tänka efter på vad de faktiskt kan göra som alla inte kan göra och vara glada för det. Vist jag  kan göra saker som andra blir facinerade av. Men det är ändå så lite del av vad andra faktiskt kan göra fysiskt.

Nu har jag fått ur mig saker som rör sig upp i huvudet ner till fingrarna och ner här. Det är bra!
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar