onsdag 16 november 2011

Andra dagen på utbildningen

Vakna i morse Skittidigt och kunde inte somna om. Gick upp vid tjugo i tio. Då hade jag fått nog. Satte mig med frukost och tidiningen framför tv och satt där ett tag innan det var dags att åka iväg på andra dagens utbildning.

Idag lyssna vi på personer som ringde och vi ringde även själva. Första samtalet var skitnervöst! Men sen rann det bara på. Fick inga JA. Men ändå. Sluta tre idag.
Drog hem. Ringde E-L. Hon satt då i möte men ringde upp mig sen. Trodde inte att hon skulle göra det och de sa jag. Då sa hon att hon skulle ringa upp mig och vara kvar efter fyra för hon var så nyfiken eftersom jag bröt ihop igår. När jag sa att jag hade ringt mer än tre samtal så ropa hon i skratt att hon var så stolt över mig att jag hade ringt. Jag tycker det inte är något, men det klart jag skratta jag med när jag hörde henne:). Men jag kände att det var lika bra att köra på när man hade tagit sig över första samtalet så var det ju lika bra att köra på så att man har ångan viljan uppe. Jag lever fortfarande kvar i E-L samtal:)

Det känns även att E-L ser mig som vilken som hälst att jag inte har några problem. Det har hon iför sig sagt åxå en gång att hon ser mig inte som anorlunda utan som vilken som hälst och det är ju skönt. Men mina brister finns ändå där och dem tänker jag på som t.ex. nu på utbildningen.

Så nu har jag tankar på om jag ska fortsätta eller inte. När jag bestämmer själv så blir det oftast fel och det känns som jag sårar andra när jag bestämmer själv.
Men jag fundrar på att prova när det är även dem som jobbar där är där. För nu är vi bara tre som ringer för det är bara tre som går utbildningen nu. För att just se om jag fixar att konsentera mig då med. Det vanklade lite idag.

Glodde på tv ett tag tills det var dags att ta hand om min disk och duscha och göra lite käk.
Ikväll har jag sett på "bonde söker fru" och "Carina Berg fyttar in". Idag flytta Carina in hos Lotta Engberg och det var så bra och roligt. Skratta även då. Så nu mår jag såå bra!:)

Det ligger även en lite skräcksenari i mig och det är att det har snart gått 6mån sen jag börja på FS och det är ca 6mån kvar av den tiden. Tänk om jag inte hittar något och får gå hem igen och inte göra något. Vill inte vara med om det igen. Vet då hur det blir. Jag har tänkt så förut och då säger E-L att det är långt kvar. Men dagar och veckor går såå fort så det är inte långt kvar alls. Jag hoppas verkligen att jag får vara kvar p.g.a. att jag inte har hittar något om det sker. Nu vet jag ju inget om det blir så. Men jag är en väligt långsiktig tjej och tänker väldigt långt fram. Vet inte varför jag gör det. Men det gör jag. Så denna tanke kommer upp i mellanåt.

I morrn är det dags för utbildning igen mellan 12-ca 16. Sen banken och sen hem tror jag.

Snart blir det att sova.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar