fredag 28 oktober 2011

Trist väder!:(

Sitter nu och lyssnar på musik och jag täntke jag skulle skriva några rader här nu.

Vill först säga att det är så trist väder ute idag. Det är mullet och mörkt. Lite dystert väder. Ett sånt väder som man bara vill krypa upp i soffan med en filt och se på en mysig film med en mysig person.

Jag har idag varit på framtidsspåret. Där var det trevligt. Snackade lite med E-L om att jag kände att hon var i en annan värd igår och på det att jag kände att jag inte fanns då eller om jag hade sagt något dumt eller något sånt. Jag får sånna tankar när personen jag känner mig tryg med inte är närvarande.
Sen undrade jag hur det hade gått med praktikplatset för jag hade inte hört något om det från henne.
Sen sa jag och frågade E-L om hon hade märkt att jag är en stark person utåt, men innan för skallet så är jag en känslig och liten person. Det hade hon märkt på mig att jag är. Men kändes ändå skönt att få säga både detta och det andra. Jobbigt att gå och tänka på saker som gör att man inte är på tipp topp över helgen. Det kändes bra just när hon förklara hur det låg till så kunde jag släppa det och fokusera på annat.

Efter samtalet med E-L så drog jag väg till gymmet. Där körde jag spinning. Den gick 1000ggr bättre idag än i tisdags så jag körde på rätt bra idag. Gött!=) Efter spinningen blev det träning till det egna pogrammet. På gymmet idag så hade jag en känsla av att det var lungt och nästan så att man fick smyga i mellan maskinerna och inte riktigt våga ta i idag.

När träningen var avslutade så blev det en skön dusch och bastu. Sen tog jag på mig och drog hem. När jag kom hem blev det käket som det blev igår. Zintzel med makaroner och brockoli.

Jag och en tjej på FS har fått en bra kontakt. Det är tjejen som jag vill hjälpa men viste inte hur. Nu håller hon på med att kämpa mot en sak.
Då har jag kommit på att om jag har ont någonstans som nu så har jag ont i ryggen och i höger fot. Men jag söker inte för att jag gillar inte sjukhus. Sjukhus för mig är = att man mår illa, man har ont, man får äckliga tabletter m.m. Så varje gång jag ska till sjukhuset är jag skitnervös. Så det är något jag behöver kämpa med.

Sen har jag tagit tag i min kost. Jag har gjort ett test hos min vän på gymmet. Det testet vissade att jag ligger lite för högt med mitt fet. Så sjukgymnasten på FS och jag satte oss ner och titta på hur jag ska hedanefter  äta. Vi insåg bägge två att jag inte behöver ändra på så mycket. Men lite.
Vi har byggt upp det såhär en vanlig dag: Frukost kl 9 på FS, en frukt, lunch vid ett hemma, träna en frukt efter träning, sen en lätt maträtt mellan kl.18-20. Vid halv tio en frukt. Frukosten luchen, frukten efter träning och frukten på kvällen har jag fått någolunda  koll på. Men den lätt rätten på kvällen och frukten mellan frukost och lunchar har jag inte riktigt fått in. Men förhoppningsvis kommet det med. Sen att jag ska tänka på att jag inte får vara vrålhungrig och tänka på tallriksmodellen när jag ska äta lunch och lite annat. Detta sitter nu i mitt huvud för jag vill verkligen förändra mig.

Ikväll ska jag och L gå och käka på "Lundis". Det är sissta kvällen som dom har tema. Ikväll är det Grekiskt tema. Ska bli trevligt och gott:)

Jag hoppas att mina läsare får en bra helg!
Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar